Hoe organiseert u een evenement?

Een evenement organiseren klinkt makkelijker dan het is. Zeker op een groot kantoor met veel collega’s kan het lastig zijn om een activiteit te verzinnen die voor iedereen leuk is. Hoe organiseert u een evenement waar uw collega’s geweldige herinneringen aan over zullen houden? Met deze tips en tricks van DéKantoorvakhandel.nl organiseert u een evenement dat het kantoor niet snel zal vergeten.


Om te beginnen

Om te beginnen is het belangrijk dat u het organiseren van een evenement niet te licht opvat. Personeelsuitjes zijn altijd leuker wanneer ze goed georganiseerd zijn en soepel verlopen. Daarom kan het verstandig zijn om met een aantal collega’s een commissie op te richten, die ervoor zorgt dat het evenement goed tot stand komt. De verschillende commissieleden krijgen elk een eigen taak, zodat niet iedereen met hetzelfde bezig is en er dus ook geen misverstanden kunnen ontstaan. Hoe organiseert u een evenement dat soepel verloopt en voor iedereen leuk is om aan deel te nemen? Kortom door goed samen te werken, een goede voorbereiding te treffen en ervoor te zorgen dat het een gezellige dag wordt.


Benodigdheden

Hoe organiseert u een evenement zonder allerlei handige benodigdheden? Organisatorische spullen kunnen bij de organisatie zeker van pas komen! U kunt bijvoorbeeld verschillende kantoorartikelen gebruiken om daarmee het organiseren van het evenement soepel te laten verlopen. Denk bijvoorbeeld aan een whiteboard voor het vaststellen van de taken en schema’s, mappen om reserveringen voor bijvoorbeeld de locatie in te bewaren en een kasboek om de uitgaven en het budget bij te houden. Voordat u start met het bedenken, plannen en organiseren, maakt u een lijstje met daarop alles wat u nodig heeft voor het evenement. Op die manier kunt u snel zien of er nog iets ontbreekt tijdens het organiseren en of de boel soepel zal verlopen. 


Lijstjes zijn altijd goed

Lijstjes zijn altijd goed om te maken en bij de hand te hebben, voor een handig overzicht tijdens de organisatie. Daarom vindt u hier nog een lijstje met tips om een evenement te organiseren:
  • Bedenk vooraf wie er allemaal voor het evenement worden uitgenodigd en kies daarna een locatie uit. Wordt het feest gewoon op het kantoor gehouden, of heeft u een verrassende locatie in gedachten?
  • Zorg voor een neutrale activiteit, die voor zowel uw mannelijke als vrouwelijke collega’s leuk is. Werken er alleen vrouwen op kantoor, dan kan een cursus taarten bakken erg leuk zijn, maar de kans dat de mannen dit leuk vinden is nogal klein. Een cocktailworkshop is voor allebei leuk!
  • Sla handige kantoorbenodigdheden in, waarmee het plannen van het evenement een feest wordt.
Meer weten over hoe u evenementen of feestjes op kantoor organiseert? Alles wat u moet weten vindt u op DéKantoorvakhandel.nl. Vindt een kantoorvakhandel bij u in de buurt met de handige postcodezoeker!

Nog geen antwoord op uw vraag? Vind een adviseur bij u in de buurt