Wanneer u op het werk een eigen bureau heeft, is er niets zo vervelend als een rommelige bureaulade. Even snel iets pakken wanneer u aan de telefoon bent of iets niet kunnen vinden in uw eigen bureaulade is erg vervelend. Hoe ruimt u uw lade efficiënt op zodat u hier van af bent?
Tips
Vaak worden bepaalde items in een lade gestopt wanneer ze ‘even’ niet meer nodig zijn. Probeer dit gedrag te vermijden. Stop niet meer zomaar iets in uw lade, maar bedenk goed of u het ooit nog nodig heeft. Gooi het item anders in de prullenbak, zo voorkomt u een hoop nutteloze spullen in uw lade.
Het item dat u nu in uw handen heeft, hoort dit wel in uw bureaulade thuis? Zo niet, berg het dan op op de plaats waar het wel thuishoort.
Efficiënt inrichten lade
Om de lade van uw bureau zo efficiënt mogelijk in te richten, zijn ook vele hulpmiddelen te verkrijgen. Denk hierbij aan opbergdozen, labels, pennenbakken en bureaulade-organisers/ladeverdelers. Laatstgenoemde zijn twee artikelen die erg makkelijk in uw lade in te brengen zijn en zorgen voor een efficiënt ingerichte lade.