E-mailmarketing is een term die u misschien wel eens gehoord heeft. E-mailmarketing is een heel breed begrip en wordt gebruikt om relaties mee te onderhouden. Maar wat is e-mailmarketing nu precies en wat kunt u nog meer doen met e-mailmarketing? In dit artikel vertellen wij u alles over e-mailmarketing en hoe u dit kunt toepassen in uw bedrijf.
Wat is e-mailmarketing?
E-mailmarketing is een vorm van direct marketing. E-mailmarketing is ook wel een van de beste manieren om relaties me te onderhouden. Door middel van e-mailmarketing kunnen potentiële klanten benaderd worden
door middel van e-mail. E-mailmarketing heeft altijd een van de volgende doelen:
- Nieuwe klanten werven
- Relaties onderhouden
- Huidige klanten overtuigen
E-mailmarketing is erg populair, omdat het erg snel is en ook nog eens erg goedkoop. Op deze manier kunt u een grote groep mensen benaderen in korte tijd. Daarnaast ziet u snel resultaat van e-mailmarketing.
Waarom e-mailmarketing?
E-mailmarketing wordt door veel bedrijven ingezet. Dit onderdeel van direct marketing wordt gebruikt om de band met (potentiële) klanten te onderhouden. Bij e-mailmarketing is het belangrijk om de e-mails goed te schrijven. Hierdoor worden de e-mails beter gelezen en wordt er vaker op de link(s) in de
e-mail geklikt.
Door middel van e-mailmarketing bouwt u vertrouwen op met uw (potentiële) klanten. Dit kan met e-mailmarketing op een goedkope en effectieve manier. Dit komt doordat u door e-mailmarketing beter wordt onthouden door (potentiële) klanten.
Opt-in, opt-out
Zorg voor opt-in en opt-out. Opt-in houdt in dat ontvangers de mail zelf hebben aangevraagd. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een inschrijving van een nieuwsbrief. U kunt ook kiezen voor dubbel opt-in. Dit houdt in dat deze aanvraag ook elektronisch is bevestigd.
Bij opt-out ontvangt men ongevraagd een e-mail, maar dan wel met de mogelijkheid om direct uit te schrijven.